آموزش مطالب رستورانی

در این سایت رستوران داری یاد میگیریم

آموزش مطالب رستورانی

در این سایت رستوران داری یاد میگیریم

  • ۰
  • ۰

سیستم بانکی رستوران

یک سیستم فروش رستوران (POS) یک نوع حیاتی از تکنولوژی رستوران است که امکان بازدهی و صرفه جویی در هزینه را فراهم می آورد. به طور سنتی سیستم های POS برای رستوران ها تنها برای پردازش پرداخت استفاده می شود. با این حال، این تکنولوژی در حال حاضر تکامل یافته است و به صاحبان رستوران ها در مدیریت هر جنبه ای از کسب و کار خود کمک می کند. صرف نظر از نوع رستوران شما دارای یک سیستم فروش می تواند به مدیریت کارکنان، موجودی و بازاریابی کمک کند. سیستم های POS برای رستوران ها از لحاظ عملکرد و ویژگی ها متفاوت هستند، اما اغلب یکپارچگی را ارائه می دهند. این اجازه می دهد که سیستم POS با نرم افزاری که شما در حال حاضر از آن استفاده می کنید رابط باشد.


انتخاب بهترین سیستم رستوران POS باید با دقت انجام شود. انتخاب درست کارهای کسب و کار شما را بهبود می بخشد. با این حال، انتخاب یک سیستم POS رستوران که برای هدف مناسب نیست، می تواند به شما و سردرد های غیر ضروری کارکنان منجر شود. هنگام باز کردن یک رستوران، تصمیمات کلیدی برای انجام این کار وجود دارد - از چه تعداد از کارکنان شما باید به آنچه باید در منو باشد. انتخاب بهترین سیستم POS برای رستوران شما باید در لیستی از اقلام مهم شما در هنگام شروع کسب و کار شما باشد.


این که آیا شما فقط از صنعت رستوران شروع می کنید یا در حال حاضر خود را از آبگرم خود استفاده می کنید، سیستم فروش مورد نظر شما باید برای شما و کارکنان خود کار راحتتری داشته باشد.


سیستم فروش رستوران چیست؟


یک سیستم اعتباری برای رستوران ها سخت افزار و نرم افزاری است که معاملات و فروش را تکمیل می کند. برخی از وظایف که یک سیستم فروش رستوران میتواند انجام دهد عبارتند از:


پردازش تراکنش مشتری.

محاسبه مالیات

مدیریت موجودی

یک سیستم فروش رستوران همچنین شما را قادر به ادغام با سیستم های مختلف برای فعال کردن موارد زیر است:


برنامه ریزی کارکنان

مدیریت رزرو.

گزارش فروش.

دسته های مختلف سیستم های POS برای رستوران ها


نوع رستوران شما اجرا می شود، نیازهای پردازش پرداخت و موقعیت مکانی شما در تعیین نوع سیستم POS که شما انتخاب می کنید نقش دارند. شما هم می توانید انتخاب کنید:


یک سیستم POS سنتی رستوران

یک سیستم POS مبتنی بر ابر

یک کیوسک خود سرویس

سیستم سنتی رستوران POS

سیستم رستوران سنتی سیستم های فروش در طول چند دهه بوده است. این سیستم ها نیز به عنوان "میراث" یا "سیستم های پیش فرض" نامیده می شوند. سیستم های POS سنتی رستوران معمولا توسط یک سرور در رستوران اداره می شود. پردازش پرداخت از طریق این سرور انجام می شود و نیازی به اتصال به اینترنت ندارد. پایانه ها در سیستم رستوران سنتی سیستم های فروش ثابت هستند و قابل حمل نیستند.


اگر در مورد یک سیستم اعتباری سنتی برای رستوران خود فکر میکنید در مورد موارد زیر فکر میکنید:

سوال پیش می آید که چه چالش هایی در انتخاب نرم افزار فست فود مناسب ممکن است پیش آید.

شما باید مبلغ مجوز را قبل از پرداخت هزینه کنید.

این سیستم باید توسط یک تکنسین در رستوران شما نصب شود.

شما باید سیستم را برای ماهانه نگهداری کنید.

شما می توانید هر وقت که به آن نیاز دارید، به اطلاعات خود در رستوران خود دسترسی پیدا کنید.

سیستم POS مبتنی بر ابر

سیستم های POS مبتنی بر ابر با انتقال اطلاعات از رستوران شما از طریق اینترنت به یک سرور راه دور کار می کنند. فن آوری رستوران رستوران فروش مانند مربع، نمونه ای از یک راه حل مبتنی بر ابر برای رستوران ها است. سیستم های POS موبایل به انعطاف پذیری اجازه می دهند زیرا آنها قابل حمل هستند و می توانند توسط سرور به مشتری شما منتقل شوند.


رستوران POS سیستم


هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه سیستم اعتباری مبتنی بر ابر برای رستوران شما بهترین است، باید در مورد موارد زیر فکر کنید:


این سیستم به صورت خودکار با جدیدترین نسخه های نرم افزاری به روز می شود.

شما می توانید انواع پرداخت های جدید مانند تراشه و PIN را قبول کنید.

شما به اطلاعات مورد نیاز خود در هر کجا که هستید (با استفاده از هر دستگاه) دسترسی داشته باشید.

این سیستم می تواند با برنامه ها و سیستم های موجود شما ادغام شود.

کیوسک های خود سرویس

کیوسکهای خودخوری یک نوع جدید از نرمافزارهای فروش رستوران هستند که اغلب توسط زنجیرههای رستوران بزرگ مانند وندی استفاده میشوند. مشتریان می توانند دستورات خودشان را بگذارند و برای مواد غذایی خود را بر روی صفحه نمایش لمسی بپردازند. کیوسکهای خودمختار، کارکنان را از پذیرش سفارشها بردارند تا تمرکز بیشتری روی وظایف خدمات مشتری داشته باشند.


موارد زیر باید قبل از انتخاب کیوسک های خودآموز مورد توجه قرار گیرند:


نوع مشتری شما. کیوسک خدمات خود را با هزاران سال و نسل Z محبوب به دلیل تعامل با فن آوری است.

هزینه. یک کیوسک خدمت به دلیل استفاده از تکنولوژی جدید گران است.

نوع رستوران شما. یک کیوسک خودکفا برای رستورانهای سریع غذا مناسب است.

انتخاب بهترین سیستم POS رستوران (با توجه به ویژگی های)


تغییرات زیادی در سیستم های فروش رستوران وجود دارد که با انواع رستوران ها متفاوت است. بنابراین، قبل از تصمیم گیری در مورد بهترین سیستم اعتباری، باید ارزیابی کامل نیازهای رستوران خود را انجام دهید. در زیر مواردی هستند که باید هنگام تصمیم گیری درباره اینکه کدام سیستم فروش برای رستوران شما مناسب است، وزن کنید:

گزارش نویسی

گزارش دقیق به تصمیمی که شما می گیرید را به شما می دهد تا رستوران خود را سودآور تر کنید. بهترین سیستم های POS برای رستوران شما، شما را در مورد جنبه های مختلف کسب و کار خود ارائه می دهد، به عنوان مثال:


بهترین آیتم های منو

هزینه غذا

هزینه های نیروی کار.

مقدار متوسط ​​هزینه برای هر مشتری.

محبوب ترین انواع پرداخت.

مدیریت موجودی

هر نوع رستوران نیاز به یک سیستم برای پیگیری مواد تشکیل دهنده آن است. یک سیستم POS باید یک حساب کاربری در حال انجام از فروش داشته باشد. همچنین باید شامل یک ویژگی باشد که با گزارشگری مالی ادغام شود تا اطلاعات مربوط به هزینه مواد تشکیل دهنده شما ارائه شود.


در اینجا برخی از قابلیت های اضافی مدیریت موجودی در یک سیستم فروش رستوران:


موارد به صورت خودکار دوباره مرتب میشوند.

هنگامی که آیتم ها کم می شوند، شما را مطلع سازید.

حاشیه سود را برای اقلام منو کار کنید.

راحتی در استفاده

با توجه به این واقعیت که کارکنان شما از سیستم اعتباری رستوران شما استفاده می کنند، باید برای حرکت به همان اندازه ساده باشد. شما باید به کارمندان خود آموزش دهید تا آنها را در سیستم جدید فروش خود به سرعت حرکت دهید.


موارد زیر نشانگر یک نقطه از قابلیت استفاده در فروش هستند:


رابط کاربر پسند

مانیتور صفحه لمسی

زمان پاسخ سریع

ویژگی های امنیتی

رستوران شما باید مطابق با قوانین مربوط به داده ها مطابقت داشته باشد و بهترین سیستم POS به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. سیستم POS شما نیز باید از طریق ردیابی پول جمع آوری شده، به شما در مورد سرقت احتمالی کارمندان هشدار دهد.


در حالت مطلوب، سیستم POS سیستم رستوران شما دارای ویژگی های امنیتی زیر است:


نرم افزار رمزگذاری - این ویژگی اطلاعاتی را که هنگام پرداخت کارت انجام می شود محافظت می کند. سیستم های POS باید Europay، MasterCard، Visa (EMV) را فعال کند تا به مبارزه با تقلب در رابطه با پرداخت های بدون تماس کمک کند.

نرم افزار آنتی ویروس - این یک نیاز برای هر سیستم مبتنی بر ابر است. نرم افزار آنتی ویروس اطلاعات شما و اطلاعات مشتریان خود را در برابر حملات آنلاین مخرب محافظت می کند.

خاتمه کور - کمک به ردیابی تمام پول نقد است که از طریق صندوق پول نقد رستوران شما می آید. این کار نیاز به کارکنان شما دارد که پول نقد را پس از گذراندن تغییراتشان بدون اجازه دادن به آنها از مقدار دقیقی که انتظار می رود، بازگردانده شود، آگاه سازد.

خط امن - یک اتصال جداگانه و امن اینترنت برای سیستم فروش سیستم رستوران شما ضروری است تا از اطلاعات شما در برابر نقض امنیت محافظت کند و شما را با الزامات صنعت کارت پرداخت سازگار سازد.

پشتیبانی و آموزش

بررسی میزان پشتیبانی ارائه شده در انتخاب یک سیستم فروش رستوران از اهمیت حیاتی برخوردار است. یک سیستم اعتباری که دچار خرابی می شود، ناامیدی به کارکنان و مشتریان شما خواهد بود. پشتیبانی فنی شما انتخاب می شود باید شامل یک مرکز، که در آن شما می توانید به یک فرد واقعی در طول ساعات کار رستوران خود دسترسی داشته باشید. ارائه دهنده خدمات نرم افزاری مورد استفاده در فروش رستوران شما همچنین باید در محل کار و آموزش جامع خود را ارائه دهید تا بتوانید کار خود را انجام دهید.


سوالات زیر را با فروشنده سیستم POS مطرح کنید تا تعیین کنید آیا سطح خدمات خود را برای رستوران شما مناسب است:


زمان پاسخ - در مورد زمان پاسخ معمول خود را به سوالات خود بپرسید. همچنین، پیدا کردن یک سرویس 24/7 ارائه شده است.

اتهامات - درخواست اطلاعات در مورد اینکه اتهامات مربوط به حمایت از سیستم اعتباری وجود دارد. در صورت اتهامات، شرایط و شرایط را برای پیدا کردن مبلغ دقیق بررسی کنید.

عیب یابی - در صورتی که سیستم اعتباری رستوران شما در طول زمان شلوغ کاهش می یابد، در مورد چه اتفاقی بپرسید. در حالت ایده آل، فروشنده شما تکنسین هایی خواهد داشت که می توانند مشکل را حل کنند تا سیستم شما دوباره کار کند.

سرمایه گذاری در رستوران شما


ویژگی های بالا برای سیستم POS رستوران ضروری است. هنگام تصمیم به کدام نقطه از نرم افزار فروش، باید بودجه خود را در نظر بگیرید. علاوه بر این، شما همچنین باید از سایت های بررسی استفاده کنید تا عملکرد و قیمت سیستم های مختلف رستوران را مقایسه کنید. همانطور که در مورد سایت های بازرسی، مانند Yelp، مشتریانی که اطلاعات بیشتری در مورد تجاربشان داده اند، بسیار مفید هستند.


مرور سایت ها، مانند Capterra، شما را قادر می سازد تا مزایا و معایب سیستم های POS رستوران را با توجه به افرادی که از نرم افزار استفاده می کنند پیدا کنید. بررسی ها علاوه بر اطلاعات فوق باید به شما در انتخاب بهترین سیستم رزرو رستوران کمک کند.


این که آیا نوع رستوران شما یک کامیون غذا یا یک مؤسسه خوب غذا است، یک سیستم POS برای کمک به شما در مدیریت کارکنان، امور مالی و مشتریان شما ضروری است. برنامه ها و سیستم هایی که برای سیستم فروش سیستم رستوران خود انتخاب می کنید، به همان اندازه مهم هستند تا اطمینان حاصل شود که ارتباطات شما هماهنگ است. معاون با تعدادی از سیستم های POS شامل Vend و Square همکاری می کند. ثبت نام برای یک محاکمه رایگان با معاون برای پیدا کردن چرا رستوران ها ما را انتخاب کنید برای مدیریت کارکنان ساعتی خود و یکپارچه ادغام با سیستم POS خود را انتخاب کنید.


  • ۹۷/۰۷/۰۲
  • sepidz pos

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی